7 Ekim 2010 Perşembe

Niçin böyle üzgünsün?

Niçin böyle üzgünsün?

Allah dostlarından, Abdullah bin Mübârek hazretleri, “rahmetullahi teâlâ aleyh” bir gün sevdiklerine;
- Kardeşlerim! Beş vakit namaz, ibâdetlerin en kıymetlisidir, buyurdu.

Sonra şunu anlattı:

Sahâbeden bir genç, Resûlullah Efendimizin huzurlarına geldi. Ancak fevkalâde üzgün ve perîşandı. Peygamberimiz aleyhisselâm ona;

- Ey genç! Niçin böyle üzgünsün? diye sordular.

Genç sahâbî;
- Ben mahvoldum yâ Resûlallah, ben mahvoldum, ben bittim, dedi.

- Hayrola, neden mahvoldun?

- Ticaret kervanıyla gelirken, harâmîler yolumu kesip bütün eşya ve paralarımı aldılar. Dünyâlık neyim varsa hep gitti. Şimdi beş parasız kaldım yâ Resûlallah!

Efendimiz aleyhisselâm
- Ben de sandım ki, bir namazın kazâya kaldı da onun için böyle çok kederlisin. Hiç dünyâ malı için üzülmeye değer mi? buyurdular.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder