23 Kasım 2010 Salı

Bana da Hûri Verilir mi?

Asrı seâdette genç bir yahûdî vardı ki uzun boylu güzel ve yakışıklıydı. Zaman zamanSevgili Peygamberimizin “sallallahü  aleyhi ve sellem” meclisine gelir,  sohbetini dinlerdi. 

Bir gün yine geldiğinde, Sevgili Efendimiz o gün yeni inmiş olan ve meâli; (Âhirette, Cennetteki bütün mü’minlere hûriler verilecek) olan âyeti kerîmeyi okudular.

Genç yahûdî, bunu işitince sordu:  
 - Cennette herkese mi hûri verilecek?

Efendimiz aleyhisselâm;
- Evet, o gün Cennette olan bütün mü’minlere hûriler verilecek, buyurdular.

- Eğer îmân edersem, bana da o hûrilerden verilir mi?

- Elbette verilir.

- Peki, sen kefil olur musun?

- Olurum, hem de yetmiş tanesine.

Genç çok sevindi ve kelime-i şehâdetiokuyup müslüman oldu, bir müddet sonra da vefat etti.

Efendimiz, gencin namazını kılıp, kabre  indirdiler. Ama gecikerek çıktılar kabirden.  Terlemiş ve mübârek gömleği yırtılmıştı.

Eshâb-ı kirâm merak edip; 
- Bu ne hâldir yâ Resûlallah? diye sordular.

 Efendimiz cevâben;
- Genci kabre indirince yüzlerce hûri inip etrafımı sardılar ve her biri gömleğimi çekiştirip (Beni seç, beni seç!) diyordu. Bu yüzden biraz gecikerek çıktım. O izdihamda gömleğim de yırtıldı, buyurdular.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder