31 Ocak 2011 Pazartesi

Ziyaretin Önemi


Sual: Salihleri Allah rızası için ziyaret etmenin önemi nedir?
CEVAP
Bir din kardeşini ziyaretin sevabı, yüz kabul olmuş nafile hac veya umre sevabından fazladır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Din kardeşini Allah rızası için ziyaret edene, bir melek, “Ne güzel oldu, Cenneti hak ettin” der. Allahü teâlâ da,“Kulum beni ziyaret etti. Ağırlaması bana aittir. Ona, Cennetten başka bir ziyafete razı olmam” buyurur.) [İbni Ebi-d-dünya]
(Din kardeşini ziyaret eden, dönene kadar rahmet içindedir.) [Taberani]
(Cennette öyle güzel köşkler vardır ki, bunlar, birbirini Allah için ziyaret eden, Allah için seven, Allah için yardım edenlere verilir.) [Taberani]
(Bir Müslüman, din kardeşini ziyaret edince, 70 bin melek “Ey Rabbimiz, senin rızan için ziyaret eden bu kulundan razı ol, ona rahmet et” diye dua ederler.) [Taberani]
(Din kardeşini, sırf Allah rızası için ziyaret eden Cennettedir.) [Taberani]
(Arşın etrafında nurdan kürsülerde, nur gibi parlayanlara, Peygamberler ve şehidler gıpta eder. Bunlar, Allah için birbirini seven, Allah için buluşan, Allah için birbirini ziyaret edenlerdir.) [Nesai]
(Allahü teâlâ buyurdu ki: Benim için birbirlerini sevenlere, benim için oturup sohbet edenlere, benim için mallarını, canlarını birbirlerine feda edenlere ve benim için birbirlerini ziyaret edenlere muhabbetim vacib oldu.)[Taberani]
(Âlimi ziyaret eden, beni ziyaret etmiş gibi sevaba kavuşur.) [Taberani]
(Âlimlerin meclisinde bulunan, benim meclisimde de bulunmuş olur. Benim meclisimde bulunan ise, sanki Rabbinin meclisinde bulunmuş olur.) [Taberani]
(Sıla-i rahim, kendini arayıp sormayan akrabasını arayıp, ziyaret ve iyilik etmektir.) [Tirmizi]
(Seni ziyaret etmeyeni ziyaret et! Sana hediye vermeyene hediye ver!) [Buhari]
(Rızkının bol, ömrünün uzun olmasını isteyen, sıla-i rahim etsin!) [Buhari]
(Sıla-i rahim, malı çoğaltır, ailede sevgiyi artırır ve ömrü uzatır.) [Taberani]
(Sadaka vermek, iyilik etmek, ana babaya ihsanda bulunmak ve akrabayı ziyaret etmek, şekaveti saadete çevirir, ömrü uzatır ve insanı kötü ölümden korur.) [Ebu Nuaym]
(Camiler Allah’ın evleridir ve müminler de Allah'ın ziyaretçileridir. Ziyaretçisine ikram etmesi, ziyaret edilen üzerine haktır.) [Hâkim]
(Ziyareti aralıklı yap ki, muhabbeti çoğaltasın!) [Bezzar]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder